Accessibility Tools

Skip to main content
27 octubre, 2025

Exposició de la Diputació de Barcelona

El dijous 23 d’octubre de 2025 l’equip tècnic de les entitats participants com la FESOCA, va estar convidat a la presentació de l’exposició “Els drets de les persones amb discapacitat: trenquem estereotips”. La sessió va tenir per objectiu presentar el producte final als equips professionals de les entitats participants que han estat treballant al llarg d’aquest Projecte.

El treball ha estat dirigit per l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona. Tot i que les entitats col·laboradores tenim una visió més transversal i més diversa de les característiques i necessitats de les persones amb discapacitat, en el nostre cas esperem que des d’una mirada molt senzilla els ajuntaments,  altres institucions així com la ciutadania en general, s’animin a conèixer més profundament el col·lectiu de persones que es comuniquen en LSC.

A través d’aquestes microhistòries  es pretén que el públic conegui com fer accessibles els drets humans que hauríem de tenir tota la ciutadania el que es significa garantir la igualtat de condicions en l’exercici de tots drets.  El en cas de les persones sordes és fonamental el dret a l’accessibilitat a la informació i a la comunicació ja que sense aquest la resta de drets queden vulnerats.

Esperem que tant les institucions com la ciutadania vagin més enllà i s’interessin en com eliminar les barreres complexes a la informació i a la comunicació amb les que es troben les persones sordes que es comuniquen en LSC pel que us animem a apropar-vos a aquesta i a tots els seus beneficis i potencialitats, als recursos visuals que utilitzen i als professionals amb qui hi treballen, com professionals de la interpretació de llengua de signes (ILS), de la mediació comunicativa (MECO) i assessores i lingüistes sordes, entre d’altres.

Cal destacar també la tasca dels professionals de la guia-interpretació de llengua de signes que juntament amb a resta de professionals esmentats fan una tasca de suport en l’accessibilitat a la comunicació i a la mobilitat molt destacada.

Com es pot veure aquesta exposició presenta un recull senzill i bàsic d’algunes històries de vida que sense dubte en el cas de les persones sordes que es comuniquen en LSC son una microrepresentació de totes les experiències de vida de cadascuna de les persones sordes i de totes les batalles que els toca passar en el seu dia a dia.