Accessibility Tools

Skip to main content
20 octubre, 2025

Accessibilitat al Parlament de Catalunya

El divendres dia 17 d’octubre de 2025 les entitats ASOCIDECAT, ACAPPS i FESOCA van fer una visita guiada al Parlament de Catalunya, per conèixer la institució i per fer una revisió i valoració sobre l’accessibilitat universal.

La demanda, feta per les entitats, respon al model centrat en la persona i suposa que els col·lectius puguin participar directament donant la seva opinió sobre millores en l’accessibilitat a la informació i a la comunicació mentre fan el recorregut per la Institució i atenen les explicacions sobre la seva organització i funcionament.

Les places eren limitades i des de FESOCA es va fer la difusió prèvia recollint l’interès de les associacions que van mostrar compromís per treballar conjuntament i una actitud proactiva envers l’accessibilitat. En el cas de la FESOCA hi van participar representants i membres de l’Associació Gironina de Sords, l’Associació Centre de Persones del Baix Empordà, el Casal de Sords de Barcelona i l’Associació de Persones Sordes de Terrassa.

Després de la visita l’Entitat, la vicepresidència i l’àrea d’Accessibilitat de la FESOCA estan en procés de recollida de les opinions de les persones sordes per millorar les mesures d’accessibilitat existents o que cal millorar al Parlament de Catalunya i dins d’aquesta acció es pretén contribuir entre tots i totes a fer una institució més oberta a la ciutadania i més inclusiva amb les persones sordes que es comuniquen en LSC, a través de mitjans de suport a la comunicació oral i amb les persones amb sordceguesa, entre d’altres.