16è Aniversari de la LSC
El passat dimecres 3 de juny de 2026 es varen dura a terme diferents accions i participació a accions per celebrar el 16è Aniversari de l’aprovació de la Llei de la LSC l’any 2010 al Parlament de Catalunya. Llei que l’estableix la LSC com a sistema lingüístic propi de les persones sordes i sordcegues signants de Catalunya.
L’ALTAVEU DE LA SINDICATURA DE GREUGES: Es va participar en aquest espai de reflexió i sensibilització per donar veu a diferents realitats socials i col·lectius, realitzant una ponència, titulada “Vulneracions invisibles entorn de la llengua de signes catalana (LSC) i de la comunitat sorda”, amb la participació de la Síndica, l’Esther Giménez-Salinas, l’Esther Viñas, presidenta de FESOCA, i l’Esther Gálvez, tècnica assessora d’accessibilitat de l’entitat. I on es varen exposar experiències de vulneracions de drets de les persones sordes en diferents àmbits, recollits a l’informe de seguiment de la Convenció de les Nacions Unides sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat i exemples de bones pràctiques.
RÀDIO SANT BOI: Es va dur a terme una entrevista en format podcast al matinal de la República Santboiana des dels estudis de Ràdio Sant Boi, amb la participació del vocal de la LSC, Eric Alcántara acompanyat d’un intèrpret de llengua des signes catalana, per parlar de la LSC, dels serveis que ofereix la FESOCA a la Comunitat Sorda catalana, etc. https://www.youtube.com/watch?v=meHIoc9O5GI
PARTICIPACIÓ A L’ACTE CONMEMORATIU ORGANITZAT PER LA CONSELLERIA DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA: La Conselleria de Política Lingüística va dur a terme un acte al Palau Robert amb la presència del Conseller, Francesc Xavier Vila i la directora general d’Autonomia Personal i Discapacitat, Silvia Subirana per commemorar aquesta efemèride. Es va realitzar una breu entrevista amb la Marta Bosch, el Pedro Frigola i la Iolanda Batet per exposar els inicis de la idea que va desembocar a l’actual “Vocabulari bàsic de la LSC”, es va presentar l’ampliació d’aquest material, es va comptar amb la intervenció de Rosa Mª Boldú per parlar del “Passat, present i futur de la LSC” i l’Éric Alcántara, que va fer una poesia visual. I on es va aprofitaar per gravar un video en LSC amb el Conseller.
TERMCAT: Així mateix l’organisme públic TERMCAT ha dedicat el seu #termedelasetmana a la llengua de signes catalana (LSC), contribuint a la difusió i el reconeixement de la llengua com a patrimoni lingüístic i cultural a Catalunya. La FESOCA ha col·laborat en l’elaboració del redactat, aportant la seva expertesa per garantir-ne, juntament amb la institució, el rigor lingüístic i social de l’LSC. https://www.termcat.cat/ca/actualitat/apunts/termedelasetmana-llengua-signes-catalana






